onsdag 1 oktober 2008

får o hemligheter

Hemlig blogg letar sig ut i ljuset. Eller i alla fall har några av mitt folk hittat hit, vilket är trevligt. Roligare att få folks reaktioner än att skriva utan att veta om någon alls läser o tycker. Kan ju fylla en funktion det också förstås, precis som att ibland vara själv på en ö utan att nån håller koll på vad man gör av sina dagar. Men utan mina fina vänner vore det tomt.

Efter förmiddagspasset med storgrupper kids i förtonårsålder krävs ofta en stunds sömn. Tog mig ur soffan ca en timma före solnedgång o gav mig ut för att lokalisera o känna av hösten på ön. Samt den enda träningform jag lyckas övertala mig till för tillfället.. Härligt att vara vid havet efter 2min promenad. Träffade väna men nyfikna hästar, några osociala får, eller kanske var dom bara upptagna med något mycket viktigt. (Hela min bild av dessa djur har förändrats av Leonie Swanns "Glennkill". -fårdeckare av högsta klass), ett par energiska joggare o en svart katt. Nästan alla trädgårdar har träd fulla med höstäpplen.. ska promenera i mörker nästa gång kanske ;)

Inga kommentarer: