söndag 12 oktober 2008

reselängtan o orkesterprojekt

fan vad jag längtar till sydamerika! Peru gav mersmak o jag vill se Argentina. Jag o minstingsys har länge pratat om att vi borde åka dit tillsammans, o under den senaste tiden har jag ramlat på bilder, musik o historier om landet lite varstans. Tog mig en titt i L.P.-s stora guide för alla länder. Till höger ser jag en enorm glaciär, till vänster lär jag mig att man kan ge ohämmat utlopp för chokladbegär i Bariloche, käka riktigt fin helado, bli vän med magellapigviner o så musiken o mer av anderna förstås! Dessutom är landet omgivet av ett gäng andra intressanta länder.

Men ansvarsfull arbetare ett tag till, så får man resa när man har lov, alternativt, när man blir arbetssökande. Just nu är mitt projekt att starta upp en skolorkester. Ska bli spännande att se hur man kan arrangera diverse instrument med varierade erfarenheter o förkunskaper i en shyst mix. Ska hitta den ultimata repetoaren :) eller iaf försöka hitta bra o praktiska låtar o göra nåt trevligt av dem tillsammans med kidsen. Är väl förstås dags att börja repa jullåtar nu om de ska bli klart t december.. well, fortsättning följer på den. Jag kan behöva tips o stöd från er =)

med kärlek /Em

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad spännande med orkesterprojekt, det blir nog skoj det :)

Och vem skulle kunna hindra dig från att resa dit du vill, du kommer hitta massa tid till det.

Kram Linda