söndag 5 oktober 2008

konstnärsambitioner

Jag hade födelsedagskalas för familjen(, den del som inte intagit kungliga hufvudstaden) en vecka i förväg på min ö, eftersom pappa ska på Lundells "säkert sista spelning" (gubben kommer fortsätta yla i säkert 10år till, vilket gör min far glad,, nästa helg då dottern egentligen firar sin nyvunna ålder, närmre 30 än 20..
Det var fint att ha bullmamman, fixarpappan o den tonårsstinna lilla ute i Kajutan. Jag fick fina paket som innehöll farsans gamla staffli, oljefärger, en bild han tecknat på moi 1år, akvarell-kit av morsan o färgglatt ögonsmink av lillsys. Blir fint att pyssla med när det är mörkt o kallt utomhus. Var länge sedan jag målade, men tycker mycket om det.
Får jobba lite på imagen som konstnärskuf i vinter ;)

Åt tokig tårta med vit choklad o granatäpple. mycket bra tårta.

Idag är det söndag igen. Kan undra hur många Titanic man ska släpa sig igenom imorgon? Är för mig en gåta hur ungar nuförtiden inte kan skilja Bob Dylan från Marley, men varenda kid mellan 0&19 har sett o hört flöjtsolot i den där gamla båtfilmen..

veckans arg: skattebetalare står för 115000kr/mån i gubblön för inget arbete alls.
veckans glad: finfamilj på besök

Tack för uppmärksamheten käre läsare.
ciao

Inga kommentarer: