tisdag 7 oktober 2008

konstnärsambitioner forts.

yo.

de är klurigt det där med att vara konstnär. Försökte framkalla lite spirande, ångestrik, inspiration för att testa det nyvunna akvarellkittet. Men efter dagens arbete var jag glad över att skitungarna uppfört sig trevligt o välartat samt kommenterat min kompetens positivt flera gånger :) Gotta love the egoboost, hehe.

Så när inte ångesten kunde uppmanas för den djupa konstens skull försökte jag gräva fram några minnen o tips från bildlektionerna i högstadiet...
EA (eget arbete-timmar testades för första gången på min årskull under högstadiet, utan framgång o med höga protester..), men för mig innebar detta mer tid i musik&bildsalar.. På bilden var det visserligen roligast att gegga runt i oljefärgen. Detta såklart eftersom man kan omarbeta o utveckla bilden hela tiden... med akvarell däremot får man int måla om o över. Då blir det sunkigt o ser ut som grusig vattenpöl..

Jaja, tänkte att stileben skule vara ett safe move. Har massa äpplen på bordet, o det började så, men va int skitlätt att få det at se ut som äpplen. Nu ligger det en banan, en apelsin o 3 badbollar på mitt block.

Kanske ska satsa på frijazz o abstrakt konst.

p.s. någon som vet den ultimata klass-låten för 5/6-or?? d.s.

2 kommentarer:

Jenny. sa...

Smoke on the water chefar ur pedagogisk synvinkel vare sig man är less den eller spyless den personligen ;)

emelie sa...

Ah, jo körde hårt m den förra terminen m mina gitarrhjältar.. spyless var ordet. men vad gör man inte, ska testa den i klass också. tack :)