lördag 22 augusti 2009

virus

Diet: chips, panodil, stepsils, honungsvatten, vanligt vatten, apelsin. Övrig konsumtion: näsdukar.

Jag har bott i min säng i 3 dagar nu. Känns som nån jäkla rapport från bigbrotherhuset... sitta o gnälla framför en skärm =)

Har åkt på nåt viruselende, o somliga tror att det är svininfluensan. Är int så lätt att veta dock, eftersom symtomen är precis samma som vid vanlig influensa. Förresten heter det inte ens svininfluensa längre, utan "den nya influensan" Idag är nämligen dagen då google, facebook, blogger.com surfthechannel.com och all annan ovärderlig information som kan tänkas komma ur det allomfattande nätet, mina vänner! Tur att många av er personligen faktiskt finns även här, samt att homedelivery finns att tillgå från fin-fridolin som int avskräcks av bakteriefloran i mitt hem =)

Sitter upp i sängen idag och tycker inte lika synd om mig själv som igår och förrgår.. trots att jag vet att en vanlig influensa knappast är något att gnälla över.. Knappast som att man föds på nytt efter den. Men fan va skönt det är ändå, att inte ha snor i hela huvudet o "sarahara/norrland i februari" all in one room..getting better :) Knaprade panodil konstant ända tills imorse, men huvudvärken ville ändå inte släppa.. Inte över hela huvudet, som solstingen i Budapest, utan bara på högra sidan, molande liksom.. funderade till och med över om det fanns någon punkt på foten som man kunde massera som genom nervsystemet kunde vara kopplad till punkten på huvudet, o som då skulle göra att värken försvann.. Kom snabbt till slutsatsen att jag inte hade tillräckligt ont för att massera fötter.. Så istället funderade jag över om min kropp kanske led brist på något. Jag brukar få ont i huvudet utan kaffe! jorå, en kopp svart senare var det borta. Absistens alltså. borde kanske göra något åt det, men får bli en annan dag.

Idag ska jag titta på fler serier, eller ikväll kanske jag ska säga, klockan har rullat på.. o kanske slänga in lite pommes i ugnen. det är ju ändå lördag.

Inga kommentarer: