tisdag 11 augusti 2009

förändring

Var på semester, o nu är jag hemma. Kalas har börjat och Avenyn fylls till bredden av Laleh-stoj.

Hon sa att No man can make history if there´s no time, och att den ändå tar slut, så då hinner ju ingen stanna o kolla. Vi är alla vinnare, nanananana.

Men då måste man förstås bestämma sig för det. Eller vänta! såhär:

Tanter på promenad i slottsskog läste "hjälp dig själv-bok" och sa att "förändring bara sitter hos dig själv, oh starka jag"-ish. jag blev klichéirriterad, satte mig i en vattenpöl o läste Rocky. För självklart förstår jag att förändring ligger hos självet. Och hos slumpen. Och hos de goda och eventuellt mindre goda runt omkring. Lika mycket som jag vill göra min egen lyckliga smed, vill jag vara öppen för att den kan ramla ner i huvudet av en tillfällighet. Om man nu ska göra sin egen lycka med egna mål, måste man ju veta vad den består i och är uppbyggd av. Samt förstås tro att allt faktiskt blir som man tror att det ska bli om man bestämmer sig för det. Jag vet inte om det någonsin blivit exakt så som jag förutspådde. Men det kanske i sig bara beror på att jag inte är något vidare på spådomar. Ändå, hur tråkigt blir det om man har allt klart o förutbestämt? dock kan en viss organiserad målsättning göra att allt inte bara lämnas åt den så kallade slumpen, eller det val som blev enda alternativet. so I´ve heard.. Lycka är nog för övrigt inte en tävling o kommer ibland helt oväntat och utan egentlig anledning.

jo, kanske är det dags för en förändring. om ett par veckor vet jag mer. Nu är det fortfarande sommar.

Inga kommentarer: