torsdag 4 december 2008

rött

Kväll i båtkontoret. Har sytt en röd klänning. Knepet är att inte sluta förrän den är helt klar. När man väl klippt o sicksackat o nålat o sytt ihop skiten o den sen sitter ok, men int ultimat, o fållen är ogjord är det lätt att lägga den på väntelista. Men, nu vet jag hur jag jobbar, så jag sydde klart. Tänkte också sy en röd tröja, men tyget passar som poncho så länge. kreativ idag.

ungar som spelar med bjällror på fötterna ser roliga ut. (o int på ett "fastkedjadapapåcirkus"-kind of way). Det spelades bjällerklang.

Lyssnade på Ani DiFrancos "UpUpUpUpUp" och undrar varför jag gett "Not a pretty girl" all uppmärksamhet. bra skivor båda hur som helst.

dagens dryck: rabarbersaft. och en varm jäger-te =)

4 kommentarer:

Troll sa...

Jag blir alltid imponerad när folk lyckas bygga saker med nål och tråd och ett stycke tyg.

Troll sa...

FAst det var ju jag som sa/Stifflert

Anonym sa...

Ooo! Den efterlängtade klänningen!

emelie sa...

hehe, tackar för pepp =)