tisdag 18 november 2008

Tisdagsreflektioner

vaknade utsövd med en känsla av att dagen kan bli rätt go. Helt vanlig tisdag, förutom att det blåste storm o regnade extra mycket på morgonen. Det gjorde inget, -i en höstponcho är man aldrig frusen ;)

Så när jag bestämt mig för att dagen skulle bli bra tyckte kidsen ungefär detsamma. Droppade lite löst att jag kanske inte får ha kvar alla nästa termin, o fick boostat läraregot en stund tack vare de små. Tror inte att jag gjort allt fel trots att jag inte kanske på alla sätt passar in i den tänkta fröken-mallen. (morsan säger att jag inte får sitta skräddare i personalmatsalen..) Men man får väl klippa egna mallar? hur skulle annars något förändras?

Sen hade jag lite spontansnack med the boss o sprang på en oväntad kontakt som gav lite ledtrådar om arbetsmarknadsfiske.

Så nu har jag tänkt en stund att jag skulle hänga på ett kafé med en bok, eftersom det alltför ofta blir isolation båt här. Var bara tvungen att ta en session m tele2support. Dom är trevliga, men är fuckin sur på deras impulsiva modem-as.. it-konsult låter som et sjukt komplext yrke.. lite som att jag skulle göra mig som taxichaffis?.. eller så förstås jag inte grunden i deras mångfasseterade kompetens. Känns ändå som kvantfysik. o då är jag inte helt it-korkad.
Men det var egentligen bara en parentes.

Bob hund är ett skojigt band. skånska alltså, underhållande. o då är jag ändå halvgulröd själv.

4 kommentarer:

Rizma sa...

Hur sitter man skräddare?

emelie sa...

När man sitter med benen i kors. som skräddare förr i tiden.. kanske inget uttryck som nådde region 08 ;)

Rizma sa...

Uhhhhhhhhhh, nu kom stadskampen i gång igen ;)
Bring it on, sister!

Nu har det nått region 090 i alla fall ;)

emelie sa...

haha, o jag vinner varje gång ;) 031!

kanske tar information ibland vägar runt i landet innan det landar på plattan..