måndag 17 november 2008

måndag

Det är så mycket november nu!
I Stockholm har det snöat, men här nere får vi vänta ett tag till. Jag minns att dom ett år ställde in skolan för att bussen inte kunde köra på de snöfyllda vägarna. Tror att det var 1994. Den sommaren vann Sverige brons i fotbolls-VM. Trodde det var samma år som alla sjöng Lemon Tree, men det var tydligen året efter. När jag tänker på det kanske allt som hände under 90-talet faller in i arkiv -94.

idag är jag ett flockdjur, men min flock är inte här. ibland är det tråkigt på måndagar på en ö.

5 kommentarer:

Stifflert sa...

Du, jag tror också att allt på 90-talet har skett -94. Lurt... Fast ofta är det sant.

emelie sa...

haha, det är alltså inte bara jag. faktum är att jag pratat med fler som känner samma sak. kanske var det bara -94 som verkligen existerade? weard..haha

Jenny. sa...

Jag med. Helt sjukt det där.

sisy sa...

Mycket hände 94 men snöstormen var 95. Jag gick i sjuan och vi hörde på nyheterna på en batteridriven radio (eftersom strömmen gått) att skolorna var stängda så jag åkte pulka hela dagen med en kompis.

Det som är lite läskigt är att det var just 17 november. Fast det kanske du hade koll på när du skrev inlägget...

emelie sa...

Nej, jag hade verkligen inte koll på datumen, läskigt.

så lemontree o snöstormen var alltså samma år.. Jag åkte också pulka=)