torsdag 25 september 2008

körsbärsträd o retroilsktänk

Ibland händer det mycket, ibland inte . Har jobbat förstås o tittat på båtar vid havet, men solen håller på att gå i ide o lönen kommer först imorgon, så de har vart ganska gråsegt. lugnt o skönt dock. Shit vad vackert det är med japanska körsbärsträd. Såg ett på tv nyss.

När man börjar fundera har nog förresten denna vecka också gett något. Man tror ibland att ingenting hänt, men det händer ju saker hela tiden. Allt går framåt, blir äldre, utvecklas, förändras o rör sig. Om man skulle resa ut i rymden i 1 år med en färja som kör i ljusets hastighet skulle det när man kommer tillbaka ha gått 50 år på jorden, sa någon. Måste vara trångt på en sån där färja.

I veckan träffade jag någon som gjorde mig arg. Men retroaktivt. Det är ju mer praktiskt om man hinner reagera direkt, så man kan avreagera sig. Å andra sidan fick det mig att fundera. Kom fram till att jag tycker om många av de val jag gjort o mitt sätt att leva. Låter stort o högtravande kanske, men varför inte tillåta sig lite livstänk ibland. Träffade en människa, eller egentligen en hel grupp, som har grymt svårt att ta sig ur den där lilla ramen, o klappar på huvud utan att ha minsta koll. då blir jag ilsk. i efterhand den här gången alltså.


Nu lämnar jag snart ön för ett par dagar i lillstorstan. Ska kolla in bok&biblo-mässan, hänga med vännerna o försöka leta reda på shyst hak för kvällsmusik att liva helgen med.

Inga kommentarer: