torsdag 11 juni 2009

Dagen har nu börjat om. gick upp kvart i helvette i morse, o mötte till min förvåning en av korre-vännerna i köket. funderade på om hon kanske kommit hem när jag skulle gå, men faktiskt finns det fler som tvingas upp för att tjäna levebröd innan tuppar rensat halsen.. Missade alltså första bussen o därav den något bisarra blogg-situationen i busskuren :)

vasttrafik.se informerade om att loppet inte var kört, men att jag kunde unnat mig en mindre sovmorgon istället för att sitta i ösregn med en dator i knät i en busskur innan klockan 6.

tog en kaffe på stationen.

läste metro på tåget o övertygade mig själv om att jag glömt dörr/jobb/bil-nycklarna på bussen.

kom ihåg att jag lagt dem i gitarrfodralet.

spelade på 2 avslutningar, o tänkte att kidsen är bra fina ändå.

informerades om att jobbsituationen i kommunen är fuckin instabil. Dessutom är framförhållningen kass o jag kan räkna med att få veta om fortsatt jobb i augusti, i augusti. alltså ca en vecka innan själva starten..

funderar på att starta eget/börja plugga/ta ett plan ut ur sverige.

ringde phonehouse. -köp inte saker av dom.

hämtade min nya fungerande mobil.

sov middag i 3h eftersom jag vaknade 3 i natt o nojjade över en sambarytm.

vaknade o städade köket till India Arie. Dagen börjar om, och ni fick en sådan där vardagshistoria. dock utan information om diverse inköp av matvaror, väderlek o sopsortering.

4 kommentarer:

Mirza sa...

"vaknade 3 i natt o nojjade över en sambarytm."

hehehe...

emelie sa...

stört. var naturligtvis tvungen att gå upp o spela den..

Mirza sa...

Samba i natten, det är ju sommar! Så det ska vara, det är så vi vill ha det nu!

Soffi sa...

Jag tror det ekar här (och inte för att det är "tomt" på nåt sätt) och tar även på mig ansvaret för det, men alltså: "vaknade 3 i natt o nojjade över en sambarytm." HAHAHAHA! Saknar dig vännen! Kör hårt med allt! Har du vägarna förbi typ Vilnius eller nåt i juli så får du hojta ;-) hehe. Jag kommer att vara lite överallt i europa