måndag 30 mars 2009

familj o flyttlådor

sladden glappar ur mac uppstaplad på överfylld flyttlåda. Högar med "inte så mycket saker" omringar o tisslar med osorterade reklamblad från norrland. Vikingen på en fin kalender från 2007 visar febrúari, o mitt emot vinkar gullefjun från sitt kort som snart har årsdag.

I lördags var det earthhour. Jag o mamma satt med stearinljus. Man borde ha earthhour varje kväll egentligen.

Igår var det vår i hemstaden.
Jag gick upp tidigt. Åt fin flerpåläggsfrukost. Läste skräpet syster säljer på söndagar. Eldade upp resterna i tunnan. Pappa skruvade i bilen. Jag skruvade i cykeln. Jag och syster satt länge i solen på taket.
Lukas kom på besök. Han kände igen mig, men Tjockis, Smalis o Blåbär ser honom som tokgrannen som gått över gränsen utan lov, så återseendet blev kärt men kort.

Hunden som snart fyller 80 var valpglad över promenad till fixaraffärstorget där hon en gång tassade in på macken för att korvköa.

Snart har jag en dörr med tillhörande 12 kvadrat. Även anslutande till trevligt kollektivt kök. 5minuter från levande flamingo, pingvin o hängbuksvin. Förmodligen 2 mil från ledig gratisparkering, men får väl ta en morgonpromenad..

2 kommentarer:

Mirzur sa...

Ha ha, jag kommer ha 18 kvadrat! ;)

Hur går mediterandet över tunnan? Eller har det behovet stillats nu när du har varit hemma?

emelie sa...

jaja, skryt du ;) då ingår säkert kokplatta o badrum också.. stillade behovet för stunden, men mediterar vidare och ser fram emot grillar och påskbrasor. man borde ha egen tunna eg..