söndag 11 januari 2009

dilemma

gah!
sitter här nu söndag före terminsstart o har som dagsmål att skriva ett arr för min mellanstadieorkester. Det jag behöver er till är:
Hitta låt!

krav:
* högt 5 toner i melodin
* möjlighet till sångsolo (denna kan ta över melodin om det skulle bli för stort register)
* högst 4 ackord (capo)
* något mellanstadieelever hört o gillar
* något jag står ut med att höra i ca en termin
* något som kan svänga hjälpligt
* tydlig rytmiskt i melodin

sättning:
9 gitarrer (3 spelar bas..)
7 syntar (4verkliga instrument eftersom några delar)
1 trumpet
1 saxofon
1 tvärflöjt
1 trummis


vi har också tema "världen" denna termin, men detta är sjukt brett o jag kan tänka mig att relatera i stort sätt alla låtar till detta tema med hjälp av fantasi.

Det är fina kids o det ska bli skoj att jobba med dem. Är bara detta lilla issue med låtval som måste fixas först..

För övrigt var jag på en riktigt bra konsert igår med GSO. en pianist spelade Mozart o Chopin så vackert! Efter paus spelades Mahler med utökad orkester. vackert o långt ;) kombinationen teknisk färdighet, känslofull musikalitet och samspelsskills är fantastisk att lyssna på!

så, anyhow: hjälp uppskattas alltså!
har hittills lyssnat o testat allt ifrån Dallas, Bob Dylan o Disney, till Britney o People get ready...ska leta march nu, men tror int det är vad jag söker:)..

3 kommentarer:

niskalainen sa...

Jag och Anneli tycker att det här är några bra förslag:

1.With a little help from my friends
2.Lemon Tree
3.He´s got the whole world in his hands
4.Lay your love on me (BWO)


Puss!
Linda o Anneli i Boston

niskalainen sa...

Härmed har du blivit utmanad!

(The Rules:
Link to your tagger and list these rules on your blog.
Share 7 facts about yourself on your blog - some random, some weird.
Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blog.
Let them know they have been tagged by leaving a comment on their blog.)

Kram Linda

emelie sa...

tack för tipsen kära boston-vänner! :) det blev James Bond-temat förra veckan, men behöver arra upp fler, så de nån av dom där blir säkert skitbra. hoppas ni har det fint där borta! kramar!